Niższe koszty prowadzenia działalności
Prowadząc sklep internetowy nie trzeba ponosić kosztów związanych z wynajmem lokalu czy opłat za energię. Personel obsługujący można zredukować do minimum.
Większa liczba klientów
W tradycyjnym sklepie można liczyć jedynie na klientów z najbliższego regionu. Oferta sklepu internetowego dociera do odbiorców z całego kraju, a często również z zagranicy.
Oszczędność czasu
Sklep internetowy działa przez 24 godziny na dobę. Klienci mogą dokonać zakupu w dowolnej chwili, bez wychodzenia z domu. Całkowity czas, jaki jest potrzebny na obsługę sklepu ogranicza się do aktualizacji oferty - nawet do kilku minut dziennie.
Wygodna i łatwa obsługa
Wprowadzanie nowych produktów do oferty, zarządzanie transakcjami i realizacja zamówień odbywa się za pomocą wygodnych funkcji panelu administracyjnego. Obsługa panelu jest tak łatwa, że nie sprawi kłopotu nawet tym, którzy posiadają jedynie podstawową wiedzę z zakresu pracy z komputerem.
Atrakcyjna budowa oferty
Nawet największy tradycyjny sklep nie pozwoli na wyeksponowanie każdego produktu w jednakowy sposób. Powierzchnia użytkowa lokalu jest bowiem ograniczona. Klienci często przepychają się z wózkiem między regałami w nerwowych poszukiwaniach produktu, ciasno umieszczonego między innymi towarami, tracąc siły i denerwując się w poszukiwaniach. Natomiast oferta sklepu internetowego posiada przejrzysty podział na kategorie. Jest też wyszukiwarka, w której wystarczy wpisać nazwę żądanego produktu. Każdy produkt można dokładnie obejrzeć na zdjęciu. Opis ułatwi poznanie jego cech, a cena nierzadko jest o wiele niższa. Ponadto e-sklep pozwala na umieszczenie w ofercie nieograniczonej liczby produktów, jednakowo wyeksponowanych dla oczu klienta.
Większa rozpoznawalność marki na rynku
Sklepy internetowe są najczęściej wyświetlane w wynikach wyszukiwania na zapytania w postaci nazwy kategorii produktów lub nazwy konkretnego produktu. Oferta sklepu internetowego trafia zatem do szerokiego grona odbiorców z całej sieci. Organizacja promocji i kampanii reklamowych dla sklepu internetowego jest łatwiejsza i bardziej skuteczna, a przede wszystkim o wiele tańsza. Dzięki temu klienci łatwiej zapamiętują markę sklepu niż w przypadku tradycyjnych sklepów. Na pozycję sklepu internetowego w wynikach wyszukiwania mają wpływ mechanizmy pozycjonowania. Pozycjonowanie polega na budowaniu jak najwyższego miejsca w wynikach wskazania w najpopularniejszych wyszukiwarkach internetowych.
Cennik sklepu
Koszt wykonania sklepu internetowego negocjowany jest indywidualnie z każdym klientem, gdyż jest on zależny od wielu czynników. Orientacyjna ceny e-sklepu to wydatek około 1500 PLN.
You must be logged in to post a comment.