kontakt@dizano.pl 503 714 140
Najpopularniejsza i najtańsza forma handlu

Sklep internetowy

Dlaczego warto mieć sklep internetowy

Sklep internetowy to obecnie najpopularniejsza forma handlu za pośrednictwem Internetu. Coraz więcej osób robi zakupy w sieci i coraz więcej sprzedawców decyduje się na biznes w takiej formie. Wg najnowszych badań przeprowadzonych przez Eurostat czyli Europejski Urząd Statystyczny co drugi polski Internauta dokonał w ubiegłym roku zakupu przez Internet. Lipcowy raport Megapanelu PBI/Gemius, donosi że już prawie 12 mln Polaków regularnie odwiedza sklepy internetowe. Pytanie tytułowe nie powinno więc brzmieć „czy warto założyć taki sklep”, a raczej „dlaczego jeszcze tego nie zrobiłeś”.

Niższe koszty prowadzenia działalności

Prowadząc sklep internetowy nie trzeba ponosić kosztów związanych z wynajmem lokalu czy opłat za energię. Personel obsługujący można zredukować do minimum.

Większa liczba klientów

W tradycyjnym sklepie można liczyć jedynie na klientów z najbliższego regionu. Oferta sklepu internetowego dociera do odbiorców z całego kraju, a często również z zagranicy.

Oszczędność czasu

Sklep internetowy działa przez 24 godziny na dobę. Klienci mogą dokonać zakupu w dowolnej chwili, bez wychodzenia z domu. Całkowity czas, jaki jest potrzebny na obsługę sklepu ogranicza się do aktualizacji oferty - nawet do kilku minut dziennie.

Wygodna i łatwa obsługa

Wprowadzanie nowych produktów do oferty, zarządzanie transakcjami i realizacja zamówień odbywa się za pomocą wygodnych funkcji panelu administracyjnego. Obsługa panelu jest tak łatwa, że nie sprawi kłopotu nawet tym, którzy posiadają jedynie podstawową wiedzę z zakresu pracy z komputerem.

Atrakcyjna budowa oferty

Nawet największy tradycyjny sklep nie pozwoli na wyeksponowanie każdego produktu w jednakowy sposób. Powierzchnia użytkowa lokalu jest bowiem ograniczona. Klienci często przepychają się z wózkiem między regałami w nerwowych poszukiwaniach produktu, ciasno umieszczonego między innymi towarami, tracąc siły i denerwując się w poszukiwaniach. Natomiast oferta sklepu internetowego posiada przejrzysty podział na kategorie. Jest też wyszukiwarka, w której wystarczy wpisać nazwę żądanego produktu. Każdy produkt można dokładnie obejrzeć na zdjęciu. Opis ułatwi poznanie jego cech, a cena nierzadko jest o wiele niższa. Ponadto e-sklep pozwala na umieszczenie w ofercie nieograniczonej liczby produktów, jednakowo wyeksponowanych dla oczu klienta.

Większa rozpoznawalność marki na rynku

Sklepy internetowe są najczęściej wyświetlane w wynikach wyszukiwania na zapytania w postaci nazwy kategorii produktów lub nazwy konkretnego produktu. Oferta sklepu internetowego trafia zatem do szerokiego grona odbiorców z całej sieci. Organizacja promocji i kampanii reklamowych dla sklepu internetowego jest łatwiejsza i bardziej skuteczna, a przede wszystkim o wiele tańsza. Dzięki temu klienci łatwiej zapamiętują markę sklepu niż w przypadku tradycyjnych sklepów. Na pozycję sklepu internetowego w wynikach wyszukiwania mają wpływ mechanizmy pozycjonowania. Pozycjonowanie polega na budowaniu jak najwyższego miejsca w wynikach wskazania w najpopularniejszych wyszukiwarkach internetowych.
Cennik sklepu
Koszt wykonania sklepu internetowego negocjowany jest indywidualnie z każdym klientem, gdyż jest on zależny od wielu czynników. Orientacyjna ceny e-sklepu to wydatek około 1500 PLN.

storefrontWooCommerce to wtyczka do WordPressa, która pozwoli nam na uruchomienie własnego sklepu. Dodatek jest na bieżąco aktualizowany, posiada duże wsparcie społeczności oraz jest łatwy w obsłudze.

Wtyczka posiada sporo możliwości, między innymi:

  • zaawansowane zarządzanie produktami, zamówieniami, stanami magazynowymi, rabatami, klientami
  • polskie tłumaczenie – opisy ustawień oraz cały sklep jest spolszczony
  • łatwa obsługa sklepu, przejrzyste ustawienia
  • możliwość zainstalowania dodatków rozszerzających funkcjonalność sklepu
  • wsparcie dla różnych płatności – w standardzie posiada obsługę paypal
  • raporty sprzedaży, produktów, klientów